John Denver 노래모음

Take Me Home, Country Roade - John Denver

백합7 2017. 2. 15. 20:49

 

 

 

Almost heaven west Virginia
Blue Ridge Mountains
Shenandoah river
Life is old there older than the trees
Younger than the mountains
blowin' like a breeze

Country roads
take me home
To the place I belong
West Virginia mountain momma
Take me home country roads

All my memories
gather round her
Miner's lady
stranger to blue water
Dark and dusty painted on the sky
Misty taste of moonshine
teardrop in my eyes

Country roads
take me home
To the place I belong
West Virginia mountain momma
Take me home country roads

I hear a voice in the morning
how she calls me
The radio reminds me
of my home far away
Drivin' down the road
I get a feelin'
That I should been home
yesterday yesterday

Country roads
take me home
To the place I belong
West Virginia mountain momma
Take me home country roads

Country roads
take me home
To the place I belong
West Virginia mountain momma
Take me home country roads
Take me home country roads
Take me home country roads



거의 천국과 같은 푸른산맥과
쉐난도우강이 있는
서부 버지아는 천국과도 같은 곳
그곳에서의 삶은 더욱 오래되었지만
산들바람처럼 자라고
산보다 더 젊음이 넘친다네

시골길 나의집이 있는  그곳으로
날 데려다 주오
내가 늘~ 머물던 그곳
엄마같은 산이 있는 서부 버지니아
내 고향으로 날 데려다 주오

맑은 물을 거의 본 적이 없는
광부의 아내
그 녀에 대한
나의 온갖 추억들이 떠오르네
어둠과 먼지로 채색된 하늘
안개 자욱한 달빛
어느덧 눈물이 고이네

시골길 나의집이 있는  그곳으로
날 데려다 주오
내가 늘~ 머물던 그곳
엄마같은 산이 있는 서부 버지니아
내 고향으로 날 데려다 주오

이른아침 그녀가 날 부르는
소리가 들리고
라디오는 머나먼
나의 고향을 생각나게 하네
차를 운전해 내려가는 중에
나는 문득 생각이 듭니다
어제, 어제 고향으로
진작 찾아갔어야 했는데

시골길 나의집이 있는  그곳으로
날 데려다 주오
내가 늘~ 머물던 그곳
엄마같은 산이 있는 서부 버지니아
내 고향으로 날 데려다 주오

시골길 나의집이 있는  그곳으로
날 데려다 주오
내가 늘~ 머물던 그곳~
엄마같은 산이 있는 웨스트 버지니아
내 고향으로 날 데려다 주오
내 고향으로 날 데려다 주오
내 고향으로 날 데려다 주오

 

 

 

 

'John Denver 노래모음' 카테고리의 다른 글

Sunshine On My Shoulders   (0) 2019.09.05
Annie`s Song - John Denver  (0) 2017.11.09